Kelionę traukiniu reikėtų planuoti iš anksto, nes piko metu bilietų kartais ir pritrūksta, LRT RADIJUI sako „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcijos vadovas Linas Baužys. Anot jo, bent jau važiuojant į geležinkelio stotį derėtų įsigyti elektroninį bilietą, o nepavykus to padaryti bet kokiu atveju kreiptis į stoties darbuotojus – jie padės surasti būdą, kaip pasiekti savo kelionės tikslą.
L. Baužys akcentuoja, kad traukiniai tapo ypač populiarūs tiek vežant krovinius, tiek keleivius. Pašnekovas džiaugiasi, kad dauguma žmonių renkasi viešąjį transportą – tai rodo jų sąmoningumą, galvojimą apie saugų keliavimą. Traukinius renkasi ne tik studentai, vykstantys į paskaitas, bet ir žmonės, kasdien važiuojantys į darbą. L. Baužys akcentuoja, kad vykstant vadinamaisiais „pikiniais“ traukiniais vertėtų kelionės bilietą įsigyti anksčiau.
„Klaipėda–Vilnius ir Vilnius–Klaipėda yra labai populiarūs maršrutai, todėl, atėjus tą pačią dieną į bilietų kasas, bilieto galima ir nebegauti. Šis maršrutas turi labai didelį užimtumą – net 66 proc. [...]. „Pikiniai“ traukiniai, kurie išvažiuoja šeštą ar devintą valandą ryto, būna labai užimti“, – pabrėžia L. Baužys.
L. Baužio teigimu, traukinių reguliavimo procesas nėra paprastas. „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojams tenka suderinti maršrutus pagal tai, kiek traukinių yra parke: „Traukinių kiekis koks yra, toks yra. Įsigyti traukinį nėra taip lengva: nenueisi į traukinių saloną, ar į turgų, ir jo nenusipirksi. Traukinius reikia užsakyti prieš keletą metų, kad jie būtų laiku pagaminami. Paprastai traukinių gamintojai negamina traukinių, jeigu užsakymo portfelyje nėra bent 15 traukinių.“
Kaip teigia pašnekovas, 2018 metais „Lietuvos geležinkeliai“ pasiūlė naują paslaugą įmonėms – gali būti sudaromos sutartys su įmonėmis, kurių darbuotojai nori į darbą keliauti traukiniais: „Pabradėje yra fabrikas, su kuriuo mes sudarėme sutartį: kasdien Visagino kryptimi į darbą važiuoja daug šios įmonės darbuotojų.“
L. Baužio aiškinimu, bendras traukinių užimtumas siekia vos 35 proc., o tai, pasak pašnekovo, yra mažas skaičius. Jo nuomone, galimybė kasdien važiuoti traukiniais yra, tačiau vertėtų bilietą įsigyti anksčiau.
„Traukiniai yra maksimaliai efektyviai prižiūrimi, atsakingai derinami tvarkaraščiai, kad kuo daugiau keleivių tilptų į traukinį. Gruodžio 10 dieną startavome su nauju traukinių tvarkaraščiu, kuriame yra net 12 proc. daugiau maršrutų, traukiniai dažniau stoja. Aš raginčiau kelionę planuoti anksčiau, bent jau važiuojant į geležinkelio stotį nusipirkti elektroninį bilietą [...]. Galima atvažiuoti į stotį, kur mūsų darbuotojai visada ras kelionės alternatyvų ir padės keleiviams pasiekti savo tikslą,“ – LRT RADIJUI sako L. Baužys.
L. Baužys atkreipia dėmesį, kad 2018 metais buvo atnaujinti maršrutai, kuriais ilgą laiką nebuvo važiuojama: „Pamario krašte kursuoja traukinys Klaipėda–Šilutė ir Šilutė–Klaipėda, taip pat praėjusių metų pradžioje pradėjo kursuoti traukinys per Daugpilį. Be viso to, padidinome važiuojančių iš Kenos traukinių dažnį. Priemiesčių gyventojams susisiekimą turėtų palengvinti ir traukinys, važiuojantis iki Jašiūnų. Dabar yra ypač populiarus traukinys, kursuojantis tarp Vilniaus oro uosto ir Vilniaus stoties.“
Lrt.lt